Arkiv - Sidste nyt

 

16.04.2019:
Skov svineri på Nørrevang

Så er skovsvineriet også kommet til vores skønne område, kan ikke begribe mennesker kan opføre sig sådan og er der nogen der har set eller hørt noget vil bestyrelsen gerne høre det. 

 


10.03.2019:
Vedligehold i Hejbøl grundejerforeningen

Erling Nielsen har lavet en ny bro ved udgangen fra Søndervang 91 til Campingpladsen, den gamle havde 

udtjent sin værnepligt.

 

Ligeledes har vi monteret et nyt "hund i snor" skilt da det andet var forsvundet på mystisk vis!!

skiltet er placeret ved indkørsel til Skovvang. 

 

 

 

 

 

 

 

 


03.03.2019:
Din Forsyning Varde kommune

Kære sommerhusgrundejerforening

 

Vi skriver til jer for at orientere om, hvilke tiltag DIN Forsyning forventer at gennemføre på affaldsområdet i 2019.

 

Ny renovatør pr. 1. september 2019

Fra 1. september 2019 skifter vi renovatør. Efter syv år med RenoNorden bag rattet bliver det firmaet Marius Pedersen A/S, der skal tømme affaldsbeholdere i Varde Kommune.

 

Valget af Marius Pedersen A/S er truffet efter endt EU-udbudsrunde. Der var tre tilbudsgivere, og Marius Pedersen A/S gav det bedste tilbud. Firmaet har vundet opgaven for en 4-årig periode med mulighed for forlængelse på op til 3 år.

 

Der bliver ingen ændringer af tømmedage i 2019. Marius Pedersen er forpligtet til at tømme som hidtil resten af 2019. Dvs. at der ikke ændres i ruter, tømmedage m.v. før tidligst i 2020. Dette betyder samtidig, at der kan forekomme ændringer i tømmedage fra 1. januar 2020. Dette vil vi informere omkring i god tid før ændringerne træder i kraft.

 

Der vil fortsat køre mindre skraldebiler i sommerhusområderne. I udbuddet har vi stillet krav om mindre skraldebiler i sommerhusområder, så belastningen af de små sommerhusveje mindskes mest muligt.

 

Grenaffald i sommerhusområder 2019

I foråret vil vi have grenpladser i Henne, Blåvand og Houstrup, hvor sommerhusejere i uge 15,16 og 17 kan aflevere grenaffald. Grenpladserne vil være åbne igen til efteråret i ugerne 41,42 og 43. Placering af grenpladserne kan findes via dette link https://dinforsyning.dk/da-dk/affald/sommerhuse/grenaffald

 

I 2018 afhentede vi i foråret grenaffald ved de sommerhuse, der havde tilmeldt sig ordningen. Ordningen var et tilbud til de grundejerforeninger, der ønskede at deltage. 1,6 procent (svarende til 68 sommerhuse) af de sommerhuse, som havde mulighed for at benytte ordningen, benyttede sig af muligheden.

 

DIN Forsyning har to gange gennemført forsøg med grenafhentning mod betaling. Begge gange har økonomien i ordningen ikke kunne hvile i sig selv. Den manglende interesse for ordningen, samt dårlig økonomi gør, at DIN Forsyning ikke længere tilbyder sommerhusejerne grenafhentning og at der i stedet tilbydes ovenstående løsning med grenpladser i 3 sommerhusområder.

 

Miljøstationer

Vi har gennem en årrække renoveret og etableret miljøstationer i sommerhusområderne. Den ene miljøstation i Vejers blev midlertidig nedlagt i 2018 pga. et byggeprojekt. I samarbejde med Varde Kommune arbejder vi på at finde en ny placering til miljøstationen. Herudover forventer vi på nuværende tidspunkt ikke at etablere flere miljøstationer i 2019.

 

Udskydelse af Varde Kommunes affaldsplan

Varde Kommune har udskudt arbejdet med en ny affaldsplan. Dette skyldes primært usikkerhed omkring en kommende national affaldsplan og hvilke målsætninger Varde Kommune som følge af den nationale plan skal nå. Varde Kommune vil tidligst påbegynde arbejdet med en ny affaldsplan i 2020.

 

Tak for et godt samarbejde
Vi ser frem til en fortsat god dialog med jer grundejerforeninger om en positiv udvikling af vores ordninger i sommerlandet. Vi er glade for samarbejdet og tror vi ved fælles hjælp kan gøre det til endnu bedre områder for sommerhusejere og turister.

 

Hvis I har spørgsmål eller kommentarer til denne mail, er I velkommen til at kontakte os.

 

Med venlig hilsen

 

Jens Stræde Bondesen

Fagkoordinator, Affald & Genbrug

 

 

E-mail:

jsb@dinforsyning.dk

 

Direkte:

74747171

Mobil:

21778733

 

Arbejdssted: Ulvsundvej 1, 6715 Esbjerg N

 

DIN Forsyning A/S - Ulvsundvej 1 - 6715 Esbjerg N - 7474 7474 - www.dinforsyning.dk

 

Følg os på LinkedIn og facebook for aktuelle nyheder og dialog.

 

 


04.01.2019:
Elkabler Søndervang

Elselskabet Evonet skal nedlægge el kabler på Søndervang medio januar, der forventes ingen problemer for trafiken til og fra området. 

 

Hejbøl grundejerforening 

Sekretær Finn Dypping


05.12.2018:
Lunde - Bork Ente.& Maskinstation

Gravetilladelse

 Lunde - Bork Ente.& Maskinstation har fået gravetilladelse til at føre antennekabel over vores vej
fra Søndervang 40 til Søndervang 3. Arbejdet vil foregå onsdag 5/12 til fredag d. 7/12. Det vil være muligt at passere vejen mens der arbejdes.
 
Hejbøl grundejerforening
Sekretær Finn Dypping

12.05.2018:
Strandrensning 2018

Årets Strandrensning var der 80 vokse og 17 børn fremmødt til en dejlig dag ved stranden. Vejret lukke op for solen og det blev en super dag 

Hejbøl grundejerforening takker for fremødet, samt Varde Kommune for levering af mandskab og maskiner. 

 


20.02.2018:
Høringssvar til Lokalplan 13.02.L01

Lokalplan 13.02.L01 Sommerhusområde ved Søndervang og Vestervang i Houstrup.

Hermed følger høringssvar fra Grundejerforeningen ” Hejbøl” i Houstrup.

Grundejerforeningens bestyrelse har med stor interesse gennemlæst lokalplanforslaget, og skal indledningsvis bemærke, at der i § 11 er anført, at der skal etableres en grundejerforening senest efter opførelse af 6 huse. Der er samtidig på planen jvf. § 5. forudsat indkørsel til området fra Søndervang-vejen – hvilket er en privat vej, der hører under ”Hejbøl” grundejerforening. Derfor må adgangsvejen til det nye sommerhusområdet ændres, så indkørsel til området bliver fra Vestervang-vejen. Hejbøl Grundejerforening vil samtidig påpege, at det ikke er naturligt, at vejadgang skal ske via vores grundejerforenings veje og arealer. Vestervang-vejen rummer i forvejen et antal ind og udkørsler fra de tilstødende sommerhusarealer og har en bredde, der gør det naturligt, at have tilkørsel også for dette nye sommerhusområde fra Vestervang-vejen.  Hejbøl Grundejerforening kan ikke se rigtigheden i at Søndervang-vejens nuværende sommerhuse skal udsættes for den øgede trafik og støj, som vejadgang via Hejbøl Grundejerforenings vejnet vil medføre. Hertil kommer at der ved vejadgang direkte fra Vestervang-vejen ikke skal indledes forhandlinger mellem de to grundejerforeninger om bidrag til vejvedligehold udenfor det nye sommerhusområde.

Herudover har vi følgende bemærkninger:

Det nye område skal ifølge forslaget stormflodssikres med et dige syd, øst og nord for området. Det er vist også helt nødvendigt, og i den forbindelse er det da positivt, at der skal etableres sti-passager over diget. Hejbøl Grundejerforening finder det betænkeligt, at udlægge et nyt sommerhusområde det givne sted, når det kræver disse store afværgeforanstaltninger. Hejbøl Grundejerforening ser gerne oplyst af kommunen, hvor det vand, som ved stormflod ikke kan løbe ind i det nye sommerhusområde på grund af digerne, i stedet vil søge hen.

Afvanding: Vi ser med bekymring på afvanding af området, idet det rørlagte vandløb jo afvander en del af det øvrige sommerhusområde i Houstrup. Det er beskrevet i forslaget, at dette vandløb forventes omlagt, ved lokalplanenes realisering! Vi må gøre opmærksomt på, at hele området er hårdt belastet af vand – stormflodsdige eller ej i den nye udstykning. Kun hvis ”omlagt” blot betyder nye rør i nuværende placering, så har vi ikke indvendinger. Men hvis omlagt betyder en anden type afvanding og/eller anden placering, så vil vi bede om, at der sker fornyet høring, da vi ikke har mulighed for at forholde os til en ændring, når den ikke er beskrevet i det foreliggende lokalplansforslag.

 Vi finder det heller ikke i forslaget beskrevet, hvorledes afvandingen skal ske generelt og specielt i områdets sydlige del. De private sommerhuse i Hejbøl har på den strækning mod nord ind mod det påtænkte sommerhusområde en privat grøft, som leder overfladevandet væk. Den grøft er ikke tiltænkt til betjening af det nye sommerhusområde.

Grundstørrelser og bebyggelsesprocent: Selve udstykningsområdet beskrives som et område med et varieret udbud af byggegrunde, men som vi ser det, vil det blive et meget tæt bebygget område, hvis vi forestiller os, at flere grunde kun er på 1.200 kvm. – samtidig er vi bekymrede for storparceller, hvis dette kan resultere i meget store sommerhuse til mange familiers brug på en gang. Ved et sådan brug vil områdets traditionelle sommerhuspræg skades. Hertil kommer, at vi ikke kan se rigtigheden i at gå op på en bebyggelsesprocent på 15 %, da den tilsvarende procentsats i vort område samt i den seneste udstykning ved Lønne langs skinnecykelterrænet begge steder er på 10 %, hvor der i sidstnævnte område endda er en minimumsgrundstørrelse på 1.500 kvm. En udstykning i Lønne som i dag fremstår meget kompakt med store huse på små grunde. Illustrationen i lokalplanen på side 4 med forslag til bebyggelse viser også særdeles tydeligt, at der her gerne ses etableret en meget tæt bebyggelse. Hvis sommerhusområdet bliver bebygget meget tæt og med meget store huse, fjerner man udfoldelsesmulighederne og den fred og ro, de fleste søger netop i et sommerhus. Vi finder, at de 1.200 kvm., som er nævnt som minimumsstørrelse, er et levn fra dengang mange sommerhuse også var relativ små. I dag er sommerhusene i en anden størrelse og klasse og vi finder, at det vil være uhensigtsmæssigt for områdets samlede udtryk, hvis grundstørrelserne bliver på mindre end 1.500 kvm. Vi forudsætter også, at vej- og fællesarealerne ikke indgår i de enkelte grundes arealstørrelser.

Belysning: Der er beskrevet i § 5.14, at der kun må etableres lygtepæle langs stamvejen. Vi må på det kraftigste protestere imod, at der overhovedet kan etableres gadelys – både hvad angår på stamvejen og på boligvejene. Det hører slet ikke hjemme i et sommerhus område. Her er der mørkt om natten, og de bedste muligheder for at se en flot stjernehimmel, det skal ikke ødelægges af, at et nyt sommerhusområde får etableret gadelys. Der er ingen sommerhusområder i Houstrup/Lønne-området, som i dag har gadebelysning.

Stråtag: Samtlige sommerhuse, der i dag i andre sommerhusområder har skel ud mod Houstrupvej, Søndervang og Vestervang er pligtige til at have stråtag på sommerhuset. Det kan derfor undre, at der ikke er nævnt samme pligt til stråtag på de huse i planen der vender ud mod Vestervang. Det må være en klar fejl, at der ikke også stilles dette krav til de huse, som ligger i skel i dette nye sommerhusområde.

Beplantning: For at fastholde det grønne område som hele Houstrup er kendt for, må vi anbefale, at der bliver etableret en bred randbebyggelse som hegn mod vej. De øvrige huse i området har en randbeplantning på ca. 5 meter – hvilket ville give et godt og grønt synsindtryk for hele området. Der bør gælde samme minimumskrav for dette nye sommerhusområde og på alle af arealets fire sider.

Venlig hilsen

 På vegne af bestyrelsen for grundejerforeningen ”Hejbøl”

Bodil Tang Kristensen Formand.


18.02.2018:
Grenaffald 2018


 

Grenaffald 2018


Din forsyning Varde har nedenstående info vedr. afhentning af grene, hvor du også skal tilmelde dig ordningen 

LINK: https://dinforsyning.dk/da-dk/affald/sommerhuse/grenaffald

Afhentning af grene
I sommerhusområderne Houstrup, Henne Strand, Vejers Strand og Jegum Ferieland har du som sommerhusejer mulighed for at tilmelde dig grenafhentning. Når du er tilmeldt, afhenter vi grenene ved din egen matrikel (ved skel). Grenaffaldet skal ligges i bunker af max 10m³. Har du mere end max 10m³, skal du placere det i en ny bunke og bestille afhentning af 2 stk. grenaffald (eller flere). Grenene skal helst ligge i samme retning. Priser er 500 kr. pr 10m³.

Afhentning af grenaffaldet vil finde sted fra 3. april 2018. Hvornår afhentningen præcis vil finde sted i de enkelte sommerhusområder afhænger af antallet af tilmeldte.

Tilmeldingen for afhentning af grenaffald åbner 1. marts 2018.

Sekretær 
Finn Dypping


 
  Afmeld nyhedsbrev

 


18.02.2018:
Grenaffald 2018


 

Grenaffald 2018


Din forsyning Varde har nedenstående info vedr. afhentning af grene, hvor du også skal tilmelde dig ordningen 

LINK: https://dinforsyning.dk/da-dk/affald/sommerhuse/grenaffald

Afhentning af grene
I sommerhusområderne Houstrup, Henne Strand, Vejers Strand og Jegum Ferieland har du som sommerhusejer mulighed for at tilmelde dig grenafhentning. Når du er tilmeldt, afhenter vi grenene ved din egen matrikel (ved skel). Grenaffaldet skal ligges i bunker af max 10m³. Har du mere end max 10m³, skal du placere det i en ny bunke og bestille afhentning af 2 stk. grenaffald (eller flere). Grenene skal helst ligge i samme retning. Priser er 500 kr. pr 10m³.

Afhentning af grenaffaldet vil finde sted fra 3. april 2018. Hvornår afhentningen præcis vil finde sted i de enkelte sommerhusområder afhænger af antallet af tilmeldte.

Tilmeldingen for afhentning af grenaffald åbner 1. marts 2018.

Sekretær 
Finn Dypping

03.11.2017:
UDSÆTTELSE

Hej

 

I skriver på hjemmesiden at der kommer asfalt i uge 44(det blev sagt da vi lavede utætheden) men asfalten er udsat til uge 45/46 desværre.

 

Med venlig hilsen

Klinting Vandværk

Jens K Madsen


26.10.2017:
Vandrør sprunget

Klinting Vandværk har været ude til et brud på Hedevang ved nr. 1 og 2 lige under asfalten desværre.

Skaden er udbedret og der bliver asfalteret i uge 44

Der kan passeres uden problemer. 

 


11.10.2017:
Afhentning af grene

Afhentning af grene vil finde sted fra den 3. april 2018, hvornår de afhentes i vores område

bestemmes af antal tilmeldte.

 

Det vil være muligt at tilmelde sig i starten af 2018. Hejbøl Grundejerforening vil 

informere her på siden. 

 

Sekretær 


30.09.2017:
Hejbøldag

Hejbøldag ved Filsø Lørdag d. 30. september 2017 kl. 13.30


Mødested: P-plads ØST for Filsø. Kør efter Filsøvej 30 6854 Henne. Via Henne Stationsby eller Neder Fiddevej. Det sidste stykke af vejen er grusvej men fortsæt bare. Her mødes vi på et lille parkeringsområde og går ud i området. 

 

Bestyrelsen har i år arrangeret en tur i det naturskønne område ved Filsø.

 

Vi har allieret os med Kulturformidler Merete Vigen, der vil guide os gennem en dejlig eftermiddag.

 

Havørnen og odderens rige.
Havørnene yngler nu fast ved Filsø og odderne er der også en god chance for at få at se, efter at Filsø blev genskabt i 2012. Vi vandrer på Langodde til det nye fugletårn og får historien om Filsø og de gode steder at se havørn og odder. Vi hører også om Atlantvolden, naturpleje og tiden med landbrug ved Filsø. Medbring gerne kikkert.

 

Medbring gerne selv kaffe – the eller vand. Bestyrelsen vil medbringe kaffebrød.

 

Der er brugerbetaling for turen og prisen er 75,00 kr. pr voksen og børn under 18 er gratis.

 

Tilmelding og betaling er senest søndag d. 24. september
Send tilmelding på mail bodiltangkristensen@gmail.com eller sms 2162 0035
Betaling : overfør til bank Reg. nr 9682 konto 0000174718  mobilpay 24275490      
        
Vi ser frem til en dejlig eftermiddag – der varer ca. 3 timer – incl. kaffepause – bestyrelsen håber på godt vejr – men kan ikke garantere, så klæd jer på efter vejrudsigten!

 

God sommer til alle, på bestyrelsens vegne Bodil Tang Kristensen Formand.


13.05.2017:
Generalforsamling

Afholder ordinær generalforsamling lørdag, den 13. maj 2017 kl. 09:00 på Restaurant Stausø, Klintingvej 204, Stausø, 6854 Henne.

(Der startes med morgenkaffe fra kl. 08:30)

 

Dagsorden:

1. Valg af dirigent.

 

2. Bestyrelsens beretning v/formanden.

 

3. Fremlæggelse af foreningens regnskab v/kassereren.

 

4. Behandling af indkomne forslag.

Forslag skal være bestyrelsen i hænde senest den 5. maj 2017, mail til mail@hejbol.dk   
eller post til:
Grundejerforeningen HEJBØL,
Att. Bodil Tang Kristensen
Frisvadvej 3, st. tv.
6800 Varde

 

5. Valg af kasserer Ida Knudsen - modtager genvalg

 

6. Valg af 1 bestyrelsesmedlemmer: På valg er: Erling Nielsen - modtager genvalg

 

7. Valg af suppleanter. På valg er:

  1. suppleant Marius Noer - modtager genvalg
  2. suppleant, Niels Ove Jensen - modtager genvalg

8. Valg af revisor: Nuværende er Torben Hvirring - modtager genvalg

 

9. Valg af revisorsuppleant: Nuværende er Sten Larsen - modtager genvalg

 

10. Fastsættelse af medlemskontingent.

 

11. Eventuelt.

 

Hejbøl 1.april 2017

Med venlig hilsen
Bestyrelsen

 

Der er strandrensning samme dag kl. 13.30, sammen med Varde Kommune, Gravensbjerg og Gammelgab grundejerforeninger. Vi mødes ved parkeringspladsen ved Gammelgabvejen

 

Efter indsamling af affald på stranden, serveres der varme pølser med tilbehør, samt der udloddes sponsorgaver fra Nr. Nebel og omegns forretninger.


14.03.2017:
Generalforsamling i Nr. Nebel Antenneforening

Nr. Nebel Antenneforening

Generalforsamling tirsdag den 14. marts 2017 kl. 20.00 i Nr. Nebel Idrætscenter.

Dagsorden iflg. vedtægter.

Evt. forslag skal være formanden i hænde senest 8 dage før.

Regnskab for det forløbne regnskabsår og budget for det kommende år er tilgængelig på vores hjemmeside www.nnfa.dk 5 dage før.

Bestyrelsen


13.03.2017:
Grenafhentning

Grenafhentning ved egen sommerhusmatrikel 2016

Referat fra mødet med Varde Kommune

Ud af ca. 3500 huse valgte 92 at benytte tilbuddet. Hver grundejer betalte 260 kr. per stak. De samlede omkostninger til indsamlingen oversteg dette væ-sentligt, hvilket dels skyldes for få tilmeldte og for-kert anvendt maskinel.

Det blev besluttet i fællesskab at prøve i foråret 2018 i ugerne: 14, 15 og 16. Så håber vi der kom-mer flere tilmeldinger i foråret.

 

23-1-17

Kære Grundejerforening/bureau

Vi har gennem mange år haft et godt samarbejde omkring en rabataftale til jeres husejere.

En rabataftale, der har været gældende på de fleste af vore varer.

Denne aftale har kun været gældende ved køb vore 2 afdelinger i hhv. Oksbøl og Nr. Nebel og ved kontant betaling og afhentet.

Denne ordning opsiges med virkning pr. 27-2-17 og erstattes af et nyt Optimera fastpriskoncept, som indføres i alle Optimera forretninger i hele Danmark mandag den 27-2-17

 

Vi kalder det nye priskoncept for FAIR PRIS.

Konceptet betyder at vore salgspriser som hovedregel nedsættes væsentligt og at butiks-og nethandels pris fremover er den samme.

 

Vi tilbyder at oprette en konto med en tilhørende kredit lb.måned 15 dage og med mulighed for levering.

Kontoen kan oprettes på Optimera.dk eller i butikken. Husk NemID.

 

Håber i vil videreformidle denne information til husejerne.


14.12.2016:
Grenafhentning 2016

Til grundejerforeningerne

 

Jeg vil lige minde om vores grenafhentningsordning.

 

Der er stadig tre uger, hvor jeres medlemmer kan nå at tilmelde sig.

 

I kan læse mere om ordningen her:

 http://varde.dinforsyning.dk/Affald/Specielt-for-sommerhuse/Grenaffald.aspx

 

Og tilmeldingen til ordningen finder i her:

 https://varde.renoweb.dk/Legacy/selvbetjening/afhentningsbestilling.aspx

 

Hvis der er spørgsmål er i velkomne til at kontakte mig.

 

Med venlig hilsen

Louise Witt Nielsen

Plankoordinator

 

E-mail:

lwn@dinforsyning.dk

Direkte:

7474 7163

Mobil:

2119 4640

 


25.11.2016:
Grenafhentning ved egen sommerhusmatrikel 2016

Det er nu muligt at tilmelde sig afhentning af grene på Vardeforsynings hjemmeside på

http://dinforsyning.dk/   

ind under Affald

 

Direkte link ind til bestilling:

https://varde.renoweb.dk/Legacy/selvbetjening/afhentningsbestilling.aspx# 


24.09.2016:
Hejbøldag

Lørdag d. 24. september 2016 klokken 09.00

Mødested: Legepladsen ved Søndervang.

 

Dette års ”Hejbøldag” vil handle om fældning/udtynding af selvsåede træer ved vores fællesområder og hvis vejret tillader det, skal vi også ordne lidt ved legepladserne (maling mv.)   Bestyrelsen vil sørge for maling og pensler – men vi vil meget gerne have at I hver især vil medbringe udstyr til ”skovarbejdet” bestående af ørnenæb, grensakse, spader m.v.

 

Der er arrangeret lidt frokost ca. klokken 12.30, hvor vi har fået lov til at benytte os af Houstrup Camping’s terasse, så vi har mulighed for fælles frokost og socialt samvær.

 

Hejbøl-dagen , er en god måde at mødes på – at være sammen på – og at  lære de øvrige sommerhusejere at kende, samtidig me, at vi vedligeholder vores fællesområde . Alle er velkomne, børn ifølge voksne, forældre og bedsteforældre mf., der vil være opgaver til alle .Bestyrelsen håber på stor deltagelse, men af hensyn til arbejdsgrupper og frokost er tilmelding nødvendig

 

Oplys venligst: Antal deltagere + sommerhusadresse 

Gerne på mail: bodiltangkristensen@gmail.com eller mobil 2162-0035 ( gerne sms )

Tilmeldingsfrist  16/9

 

På bestyrelsens vegne

Bodil Tang Kristensen

 

Formand


14.07.2016:
Opstart på Flextømning

Flextømning hos DIN Forsyning

 

Svar på de oftest stillede spørgsmål

 

Hvad er flextømning?

Flextømning betyder, at du får mulighed for at få tømt din affaldsbeholder og din genbrugsspand, når du ønsker det. Ordningen giver blandt andet den fordel, at skraldemændene kun skal tømme dér, hvor behovet er. Ligeledes vil du som kunde kun skulle betale for det antal tømninger, du bestiller.

 

Hvordan fungerer flextømning?

Ordningen fungerer i korte træk således, at dine elektroniske bestillinger sendes til renovatøren, som via en iPad i renovationsbilen kan se, hvilke husstande, der har bestilt en tømning den pågældende uge. Er der bestilt en tømning, bliver affaldsbeholderen eller genbrugsspanden tømt.

 

Hvor er de to forsøgsområder?

Flextømning afprøves i et helårs- såvel som i et sommerhusområde, som er henholdsvis Alslev og Houstrup (Hejbøl og Guldvangen grundejerforeninger).

Projektet løber henover et år, så erfaringer i forbindelse med både høj- og lavsæson kommer med i evalueringen af forsøget. De ca. 1.200 husstande,

der får mulighed for at deltage, modtager et brev. Efter afslutning af projektet i efteråret 2017, vil du som kunde automatisk overgå til den ordning, du

har i dag. Du orienteres dog herom, når dette bliver aktuelt.

 

Hvordan bruger jeg flextømning?

Via DIN Forsynings hjemmeside får du som kunde mulighed for at bestille/afbestille tømninger alt efter behov. Du bestemmer med andre ord selv, hvor mange tømninger du ønsker, og i hvilke uger du ønsker dem. Dog er der kun mulighed for at bestille én tømning pr. uge. Din nuværende ordning vil bruges som udgangspunkt for dine ændringer og vil således fremgå i oversigtsbilledet i tilmeldesystemet. Det vil altid være muligt at ændre i dine bestillinger i løbet af året. Ønsker du ikke at ændre i din nuværende ordning, skal du ikke foretage dig noget, og du vil få tømt din(e) affaldsbeholder(e) som hidtil og til samme pris.

 

Hvordan påvirker det min økonomi?

På hjemmesiden dinforsyning.dk/flex finder du et komplet prisblad, hvor du kan se, hvor meget en tømning koster. Regulering af tømningsprisen vil dog først fremgå af årsopgørelsen og ikke af de løbende acontoopgørelser.

 

Kan jeg ikke bare beholde det nuværende antal tømninger?

Hvis du ikke ønsker ændringer i din nuværende ordning, skal du ikke foretage dig noget. Du vil således få tømt din affaldsbeholder(e) som hidtil og til

samme pris.

 

Hvad er baggrunden for projektet?

DIN Forsyning har i samarbejde med Varde Kommune fået tilskud fra miljøstyrelsens pulje til implementering af regeringens ressourcestrategi. Puljen

støtter kommunalt forankrede projekter, der gennem ny viden understøtter målet om 50 % genanvendelse af husholdningsaffaldet i 2022. Tilsagnet på 1,2 mio. kr. skal undersøge, om det medfører mere genanvendelse af de tørre fraktioner, når kunden får mulighed for at få tømt, når behovet er der.

 

Herudover undersøges, om flextømning giver større kundetilfredshed pga. fleksibilitet og serviceforøgelse.

 

I tilfælde af spørgsmål er du altid velkommen til at kontakte os.

Ravnevej 10 TLF. 74 74 74 74

6705 Esbjerg Ø DINFORSYNING.DK

Gå ind på dinforsyning.dk/flex og prøv flextømning


12.03.2016:
Grenafhentning ved egen sommerhusmatrikel i 2016

I 2015 var vi med til et forsøg, med afhentning af grene ved egen sommerhusmatrikel. (Hedevang området)

 

DIN Forsyning har evalueret forsøgene og grenhenteordningen vil køre permanent fra efteråret 2016.
 
De er i øjeblikket ved at få de sidste ting på plads og vi vil informere videre, lige så snart vi modtager de endelige informationer.


01.03.2016:
Årsberetning 2016

Årsberetning

 

 

Referat Generalforsamling 13. maj 2017, rest. Stausø, der var ca. 100 medlemmer fremmødt

 

Punkt 1, Valg af dirigent: Kurt Hansen, Hedevang 87 blev valgt

 

Punkt 2,

Bestyrelsens beretning ved Formanden for Hejbøl Grundejerforening lørdag 13.5.2017.

Bestyrelsen har haft endnu et meget aktivt år – og jeg har haft mit første år som Formand.

Et år hvor vi i december 16 fik besøg af stormen URD, der dog ikke forvoldte de helt store ødelæggelser, som dem vi kendte fra Gorm og Bodil og hvad de ellers er døbt. Enkelte træer væltede, jeg blev ringet op af bekymrede sommerhusejere, der ville høre om der var sket noget på deres grund - om der var brug for at komme over og rydde op.

Det siger sig selv, at når man bor langt væk fra området, så er storme og voldsom regn en evig kilde til bekymring, men den bekymring bør man skåne sig selv for, ved at fælde i tide – og nyplante, hvilket heldigvis også sker i stort omfang. Vores område er jo gammelt, og i takt med at der vælter træer og fældes træer, så bliver andre steder udsatte når det stormer. Og det er alt andet lige, sjovere selv at bestemme hvornår et træ skal lægges ned, frem for at det er stormen der bestemmer, hvilket dermed ofte forøver stor skade, og udsætter andre for farlige situationer.

 

Grenaffald: I det sene efteråret 2016 kunne vi – der ønskede det - tilmelde os til Varde kommunes genafhentning. Der har været kritik af at det var i efteråret afklippede grene ville blive afhentet, mange mener det er bedre at fælde hen over vinteren og få det afhentet i foråret. Det er nu imødekommet fra Varde Kommunes side, og rykket, så næste gang bliver det foråret 2018, i ugerne 14-15 og 16. Men husk at meld jer til inde på ”Din Forsyning” Varde kommune, og den enkelte bliver så opkrævet beløbet derfra.

Ved det første forsøg her efteråret 2016 var det kun 92 husstande ud af 3500 mulige der havde tilmeldt sig – det er ikke mange - nu bliver der så mulighed igen forår 18 men om det bliver en permanent løsning ligger nok ikke fast.

 

Flextømning: Din Forsyning har også gennemført et forsøg med flextømning af skraldespandene.

Ved elektronisk indberetning i kalenderen, bestemmes hvornår vi ønsker skraldespanden tømt, et forsøg der udløber medio 2017. Jeg har selv brugt det – men der er/har været problemer med at registrere på tømningskalenderen. Det er desværre sådan, at hvis det ikke fungerer så opgiver man at bruge en ellers rigtig god ordning. Så forudsætningen for at det skulle blive en succes var at der ikke var IT-problemer. Jeg ved at Forsyningen har ringet rundt for at høre om syntes det var en god løsning med Flex-tømning, det tror jeg de fleste synes, men hvis det ikke fungerer når man går ind og vil udfylde kalenderen igen og igen – ja så opgiver men, og spanden bliver tømt uanset det er nødvendig eller ej. OG det var jo ikke det der var intentionen med forsøget.

 

Dialogmøde med Varde Kommune.

Som grundejerforening samarbejder vi med de øvrige grundejerforeninger. På den måde har vi mulighed for samlet, at drøfte de emner der optager os med Varde Kommune. Men selv om vi er i samme kommune så er der forskel på de udfordringer vi står overfor, om man bor i ”Hejbøl” eller ”Blåvand” eller ”Grærup”, og dagsordenen til mødet bærer præg af en meget overordnet drøftelse.

Der blev afholdt et ”lille fællesmøde” med vores lokale Grundejerforeninger (Guldvang – Frydenlund - Sommerhus by Houstrup - Hejbøl og Gammelgab) hvor cykelstien langs Houstrupvejen – bl.a. var til drøftelse.

Den ændrede cykelsti har mødet en del kritik, idet den er ujævn og der vokser ukrudt op i midten, men det blev sagt, at cykelstien officielt ikke er overdraget til Varde Kommune endnu, og der vil blive foretaget en ”fræsning” for at afbøde problemerne. Men hvornår vides ikke endnu!

Hastigheds dæmpede ”riller” på Houstrup vej ud mod Nymindegabvej var også et emne, men hvornår der bliver set på det er uvist.

I Torsdags var jeg til det store fællesmøde for samtlige Sommerhusområder i Varde Kommune, og her blev der gennemgået arbejdet med de vandplaner og Klimaplanen som Varde Kommune tidligere har sat iværk. Klimaændringerne vil alt andet lige, give os problemer med vandstanden i vores område, og det er det forberedende og forebyggende arbejde det handler om.

Da Erik Thøgersen var Formand startede arbejdet med at vi hver især som grundejerforening skulle få foretaget en registrering af dræn grøfter m.v. får at få iværksat en handleplan. Det skulle foregå med hjælp/samarbejde med Varde Kommune – men det er altså ude i de enkelte foreninger arbejdet skal gøres. Det er ikke kun Erik der løb forgæves m.h.t. at få hjælp – jeg er fortsat ind i denne mur.

Det er den enkelte grundejerforening der skal stå for det – og betale for udfærdigelsen af en plan og betale for at få lavet de forebyggende foranstaltninger. Der er udarbejdet en drejebog, og det er det der er hjælpen til grundejerforeningerne.

Vi har dette år været heldige med at vi ikke har haft den voldsomme nedbørsmængde, men den kommer igen. Og i bestyrelsen skal vi videre med arbejdet.

Hvis der iblandt vore medlemmer er en ingeniør med grundvand som speciale – der vil bruge tid på at udrede vores område, hører bestyrelsen gerne fra Jer. Der kræves en ekspert på området – som kan stå i spidsen for et vandudvalg – og en beskrivelse og planlægning. Ja sådan er virkeligheden. 5 steder (Guldvang – Frydenlund – Grærup – Vejers og Blåvand) er man i gang som en prøve på at arbejde efter drejebogen.

 

Vedligehold af vores område: Som bestyrelse har vi brugt en del tid på at være rundt i området og tilse både træer, grøfter, veje og ”undergrund”. At få et overblik som vil kunne danne baggrund for en vedligeholdelsesplan/investeringsplan for vores område. Men da det der ligger under jorden er en delvis ubekendt faktor – har vi ikke en helt færdig plan endnu.

Der bliver fældet og nyplantet flittigt mange steder, men der er bestemt også områder hvor det godt kunne trænge til en oprydning. Rigtig mange har sankekort i vores område og det er godt, men hvis man ikke ønsker at bruge det mere skal man give besked til bestyrelsen (Hans Erik Olesen) så andre kan komme i gang. Det er jo underforstået, at det man sanker, kun er til eget forbrug, og har man ikke brug for mere brænde så sig til.

Grøfter gror til hvis de ikke bliver renset op, og senest har vi tages fat på grøften ved Vestervang.

Oprensning af grøfter bliver også en ikke ubetydelig udgift fremover, hvilket vi også skal tage højde for i fremtidens planlægning.

Regnmængden betyder, at der til tider står meget vand, og den enkelte grundejer bør overveje at få drænet på sin egen grund, og der kan så ske tilslutning til Grundejerforeningens drænrør, når arbejdet bliver udført af aut. Kloakmester.

Vi har fået gennemført udskiftning af drænrør på et stykke af Hedevang 50-78, og vi har drøftet vedligeholdelse med spuling af drænrør med Lunde Maskinstation. Når maskinerne skal i jorden er der som regel brug for at benytte suge spidser (og dermed en fordyrelse), uanset om det er juli eller november da grundvandet står højt. Alt der er under jorden er svært at forholde sig til, da en opgravning kan vise at 5 drænrør er fuldstændig smuldret mens de næste 5 er fine og funktionsdygtige. Vi har drøftet en fotografering af drænrørene, for at kunne planlægge evt. udskiftning af drænrør, men er blevet frarådet det det, da det alligevel ikke ville kunne give et retvisende billede. Vi har fået priser på hvad det vil koste at få drænrørene spulet, der hvor der er problemer med grundvandet – så i tilfælde af tilstopning ved vi hvilken udgift der kommer, det ligger på ca. 50.000,- + moms pr område. Men en spuling af rørene redder jo ikke de rør der evt. er ved at smuldre væk – og en udskiftning af rørene er en bekostelig affære.

Vi har også kigget på klipning (såkaldt hegnsklipning mod vej) af hele vores område. Det er jo den enkelte grundejer der har pligt til at klippe træerne ind og ned eller op – se kommunal anvisning – og der er mange steder hvor det kniber med at overholde reglerne. Som bestyrelse er det ærgerligt at skulle lege ”politi” og bruge meget tid, på at få grundejerne til at ordnet det.

Mange holder det pænt - mange ville sikkert gerne gøre det men magter det ikke mere, og andre igen har lyst til at nyde deres sommerhus og ikke betragte sommerhuset som arbejdslejer.

Hele vores område ville blive rigtig pænt, hvis det blev klippet ensartet og velholdt, og måske er det en opgave grundejerforeningen skal gå ind i. Der er indkommet et forslag om klipning til behandling under pkt. 4. indkomne forslag. Derfor har vi også fået en vurdering af, hvad det vil koste at få hele området hegnsklippet ved alle veje. Et overslag viser at det vil koste ca 80.000 + moms.

Uanset hvilke opgaver der yderligere skal løses af Grundejerforeningen, så skal vi i de kommende år have tilføre kapital til at imødegå de økonomiske udfordringer der vil komme. Og under pkt. 10, vil bestyrelsen foreslå en kontingentforhøjelse på kr. 500,00.

 

Vores vejvedligehold er fortsat som det plejer, og der er etableret en ekstra bunke grus, og alle er jo mere end velkomne til at fylde huller i vejen – det er det grusbunkerne ligger der til Brøndrør som vejchikaner holder ikke altid alle fra at køre både stærkt og til uanset der er brøndrør.

Via fik desværre smadret et brøndrør på Hedevang i efteråret. Umiddelbart tænker man, at den bil der har ramt må virkelig have fået skrammer, men det viste sig, at det var en stor træfældningsmaskine der havde ”flyttet” og smadret røret. Den skyldige har dog aldrig givet sig tilkende, og ja så først bøvlet med at skifte den ud, og derefter Grundejerforeningen – os alle - der skal betale. SURT – men det skal ikke forhindre os i at sætte op andre steder, hvor der er forslag eller ønsker om opsætning af chikaner.

 

Vore legepladser, bliver passet af Erling fra bestyrelsen, og selvom han er troldmand, vil der også komme udgift til løbende fornyelse på legepladserne Hejbøldagen sidste år var en rigtig god arbejdsdag men 35 deltagere, hvor vi fik plantet, fældet, malet og hygget og afsluttede med let frokost ned på Houstrup Campingplads. I år (ulige år) holdes der kulturel ”Hejbøl-dag” Lørdag d. 30.september. Programmet er ikke helt fastlagt endnu, men datoen står ved mangt. Vi har booket Merete Vigen, kulturformidler, til en guidet tur – nok ved Filsø - det vil blive med brugerbetaling, og information og tilmelding vil blive sendt ud i løbet af august måned.

 

Hejbøl-sø. Sidste år på generalforsamlingen, blev der spurgt om det var tilladt at fiske i søen, og vi mener i bestyrelsen ikke at det kan skade at der står en med en fiskestang. Skulle det udvikle sig uhensigtsmæssigt, ja så tager vi det op til overvejelse igen. Jeg vil godt lige sige tak til Vestervang 19 for din indsats, med at passe arealet omkring søen, det er til stor glæde for alle.

Vores hjemmeside er ikke så brugervenlig, som vi gene ville have den, men hold alligevel øje med de nyheder der bliver lagt ind . OG så henstiller vi til at alle holder os opdateret med jeres mail-adresser og korrekte telefonnumre.

Det er vigtigt at vi kan få fat i Jer via mail og telefon, da breve både er en langsomt og dyrt måde at kommunikere på.

Jeg blev kontaktet af en sommerhusejer, der var gået forbi et hus, hvor huset var tomt, men et tagvindue og et gavlvindue stod åbent. Jeg fandt frem til ejeren i vores medlemsliste, men der var ingen mailadresse. Og det telefon nr. der var svarede ikke. Efter at have søgt og ringet til oplysningen måtte jeg skrive et brev og poste det! Vi vil gerne hjælpe – men det er ikke rimeligt at det skal være et stort detektivarbejde – oveni en almindelig arbejdsdag. Det samme gjorde sig gældende, da der skulle udskiftes drænrør på den korte strækning på Hedevang, det var jo hele stikvejen der blev berørt af opgravningen, og det var derfor nødvendigt at kontakte alle beboere på vejen. Mange havde heldigvis mail, men mange måtte jeg ringe til – flere gange for at få kontakt.

Det sidste jeg vil komme ind på, er arbejdet med at få en hjertestarter til vores område. Vi har søgt TRYG-fonden om tilskud, med der bliver man afvist når man er sommerhusområde. Vi har så indledt et samarbejde med Houstrup Camping, (som vi på mange områder arbejder godt sammen med) om i fællesskab at få en sat en hjertestarter op derned. Vi er ved at søge SE-vækstpulje om tilskud, der er ny ansøgningsfrist d. 3.6.2017

Vi skal sikre os, at det er hjertestater der har en ordentlig services aftale og at der er styr på vedligeholdelsen o s v. Samtidig er vi i dialog med See West, om de kunne tænkes, at få en hjertestarter etableret udendørs – de har en indendørs i dag. Det vil så betyde at området er ganske godt forsynet med 24/7 hjertestartere idet der også er en ved indkørslen til Guldvang.

Til allersidst vil jeg sige, at det er en fornøjelse, at Varde Kommune har fundet frisk asfalt til både Vestervang og Lønnehedevej - Fantastisk - bare bilerne så ikke kører for stærkt

 

Bodil Tang Kristensen

Formand.

 

Spørgsmål til beretning:

Karl Mølgaard, Hedevang 36, vedr. vejslæb spørgsmål om at fylde hullerne op men da de ikke bliver stampet, køres de hurtigt op igen.

Walther Olesen Skovvang 71, hastighed på vejene er alt for højt

Jette Mølgaard Hedevang 71, vedr. dræn nedbrud på Hedevang, fejl skyldes måske at vejen er blevet flyttet p.g.a. udhængende træer

Bodil Smidt Johansen Hedevang 50, vejen er flyttet nok 1 m. på grund af udhængende træer og kan derfor være skyld i brud da bilerne ikke køre på vejen men trækker over i det bløde rabat.

 

Svar

Bestyrelsen har kontaktet ejer med udhængende træer på Hedevang og de naboer der ville hjælpe med at beskære træerne.

Dick C. Lundsgård Hedevang 31, legepladser Søndervang og Skovvang, ønsker skraldespand opstillet på begge legepladser og vil gerne stå for at tømme affaldsspandene.

 

Svar

Karl Mølgaard har opsat skraldespand på legepladser

Olav Rudolph Vestervang 21, asfalt vejen mangler at blive klippet, også stikvejen

 

Svar

Bestyrelsen kikker på området

Jette Mølgaard Hedevang 38, hullerne i vores veje har også den fordel at de begrænser farten

 

Beretning godkendt.

 

Punkt 3, Fremlæggelse af regnskab.

Spørgsmål til regnskab: Ingen spørgsmål

Regnskabet godkendt.

 

Punkt 4. indkomne forslag: der er indsendt 3 forslag

 

Forslag 1

Jørgen Olsen, Hedevang har på vegne af 71-73 fremsat forslag om etablering af 2 stk. blomsterkummer til chikane for trafikken, grundet at hastigheden er øget og der kører utroligt stærkt på strækningen, gælder også erhvervs biler,

Bestyrelsen har i d.d. bestilt 2 stk. kummer til opsætning på Hedevang.

 

Forslag 2

Mogens Thomsen Hedevang 2, Indsendt forslag om, beplantning ved vejen klippes og beskæres som det er gjort i grundejerforeningen Guldvangen.

Erik Thøgersen, Skovvang 101,vedr. fældning ud til vej, foreslår hjælp til dem der ikke magter det, fremfor at det skal være grundejerforeningen der skal betale for vedligeholdelse.

Sys N. Larsen Søndervang 76, grundejer skal holde deres egen grund, så kommunen må udsender brev til grundejeren der ikke overholder reglerne.

Mona Balle Pedersen Skovvang 45, grundejerne skal se på hvad der skal lave på deres grund så det ikke generer trafikken

Olav Rudolph Vestervang 21, fælles betaling ok men syntes at dem der ikke holder deres område ud til fælles vej skal selv betale.

Dick C. Lundsgård Hedevang 31 forvaltningen skal sende brev til grundejere der ikke overholder klipnings regler og tage brandmyndigheder med på råd, ønsker oprette en kontakt på hjemmesiden der kan styre hjælp til klipning.

Hans Christian Hansen Hedevang 13, Beskæring af træer på vores egen grund påhviler den enkelte grundejer.

Karl Mølgaard Hedevang 36, Bestyrelsen har ansvaret for at der er klippet i skæl og området holdes

Henrik Skaarup Skovvang 76, fastboer, det skal være ejer der holder eget område og ikke fællesbetaling og det er ikke ok at bare smide grene og affald ind i skoven.

Bodil Tank Kristensen forklarede arbejdsgang vedr. kommunal henvendelse til borger.

Grundejerforeningen gør Varde kommune opmærksomt på et problem hvorefter kommunen udsender et brev til grundejer om at få rettet op på problemet inden for en given frist, typisk 3 måneder, så det er en langsommelig proces.

Bodil opfordrede alle til at holder deres område pænt og rydeligt, med hensyn til oprettelse af en Kontakt der står for hjælp til dem der ikke selv magter det arbejder bestyrelsen videre med dette

Mogens Thomsen trak sit forslag

 

Forslag 3

Mogens Thomsen Hedevang 2, Jeg vil ligeledes gerne vide statur på mit forslag fra sidste generalforsamling, som var en hjertestarter til ophængning i vores grundejerforening.

Bodil Tang Kristensen, Bestyrelsen har arbejdet på at skaffe midler fra fonde til hjertestarter og har også snakket med Campingpladsen for en fælles løsning samt en placering på campingpladsen, der skal etableres et skab med varme i til opbevaring af hjertestarter da der skal være adgang 24/7 til starteren.

Mogens Thomsen Hedevang 2, placeringen af hjertestarter ikke optimalt ved Campingpladsen, ønsker den centralt placeret.

Henry Olesen Søndervang 46, ikke den store hjælp hvis der kun er 2 i et sommerhus derfor placering ikke så vigtigt.

Marius Nissen Trip Skovvang 33, hjertestarter skal være i et varmeskab, derfor skal der strøm til selve hjertestarter kører på batteri.

Bodil Tang Kristensen oplyste at bestyrelsen arbejder videre med opgaven og har bland andet søgt SE fonden om midler og placering arbejdes fortsat med campingpladsen da vi kan deles om udgifterne.

 

Punkt 5

Valg af kassere, Ida Knudsen blev genvalgt

 

Punkt 6

Valg af bestyrelsesmedlemmer, Erling Nielsen blev genvalgt

 

Punkt 7 Valg af suppleanter

Marius Noer, 1. suppleant blev genvalgt

Niels Ove Jensen 2. suppleant blev genvalgt

 

Punkt 8 valg af revisor, Torben Hvirring blev genvalgt

 

Punkt 9 valg af revisor suppleant, Sten Larsen blev genvalgt

 

Punkt 10 Fastsættelse af Kontingent.

Bestyrelsen foreslår kr. 1.000 og begrunder det med øget omkostninger til dræn, da vi desværre har haft 2 brud der har tæret på beholdningen.

Ole Nedergård Skovvang 90, om kr. 1000 er ok ved han ikke men lyder som en voldsom forøgelse

Bodil Tang Kristensen oplyste at vi først får kontingent forhøjelsen ind i 2018

Richard Pedersen Søndervang 55, Kontingent forhøjelsen kan måske være midlertidig forhøjelse som måske kan nedsættelse senere.

Bodil Tang Kristensen oplyste at kontingent fastsættes hvert år på generalforsamling som et særskilt punkt.

Sys N. Larsen Søndervang 76, syntes ikke det er en voldsom stigning. Egenkapital ikke stor p.t. og det er ikke kr. 100 pr. måned i kontingent.

Torben Hvirring Skovvang 99, som revisor syntes jeg også det skal op ikke meget egenkapital at arbejde med.


30.01.2016:
Nørre Nebel Antenneforening informerer

* Det analoge signal lukker den 9. februar 2016
 
* Ny kanalsøgning d. 9. marts
 
* Der vil denne dato være en større kanalomlægning, og du vil derfor være nødt til at foretage en ny kanalsøgning for at få kunne modtage dine TV programmer – check foreningens hjemmeside, 
www.nnfa.dk

 

* Ny programliste kan hentes på foreningens hjemmeside
 

* Tilbud – få checket dit antenne signal gratis 
 

* Godt tilbud på attraktiv internetpakke
 

I den anledning har Antenneforeningen arrangeret flere gode tiltag til os.
 

De har lagt Info-folderne i jeres postkasse i sommerhuset her i weekenden.

I kan også se Antenneforeningens information i ugeavisen, Vesterhavsposten i uge 5.


01.11.2015:
Vedr. Skovvang-Vestervang Postkassehus

Vi har fået låsen repareret ved låsesmed efter originalnøglen, og han oplyste der kunne være nøglekopier som ikke passer efter originalnøglen.

Skulle I være så uheldig at have en nøgle som ikke passer, må I henvende jer til bestyrelsen.  

Vi vil så være behjælpelig med at give jer en ny originalnøgle.

Vi er meget kede af den ulejlighed udskiftningen af den defekte cylinder vil påføre nogle af vore medlemmer.

 

Vi håber ikke at der er ret mange, men der er ikke andet at gøre, end en ny nøgle som passer.


01.09.2015:
Beskæring af buske og træer ud mod vej og sti

Trods en kold og våd sommer er vores bevoksning alligevel groet godt, og det ses enkelte steder ved at have bredt sig rigeligt ud på vore fælleområder.

 

Grundejerforeningen vil derfor lige minde alle om at kontrollere jeres bevoksning ud mod fælles vej og sti - og hvis nødvendigt fortage nødvendigt beskæring - så det ikke er til gene for trafikken.

 

Reglerne siger at det påhviler den enkelte grundejer at udføre arbejdet, så beplantningen ikke generer færdslen på vej- og stiarealet.

 

Hvis ovennævnte ikke overholdes kan Kommunen i medfør af § 47 i bekendtgørelse af lov om private veje og § 103, stk. 2 i lov om offentlige veje, lade arbejdet udføre på grundejerens regning.

 

Se også Varde Kommunes information på deres hjemmeside som er:

http://www.vardekommune.dk/Borger/Trafik-og-veje/Beskaering-af-traeer.aspx


14.07.2015:
Opdatering fra Nørre Nebel Antenneforening

Ekstra tysk program. 
 
 Så har vi fået det 6 ekstra program RTL2.

Mange tv opdaterer selv og lægger programmet ind. Hvis dette ikke sker kan man lave en søgning som tidligere beskrevet.

På tv søger man med netværksid 200 og på YouSee boks søger man med netværksid 220.

De ekstra 6 tyske programmer er nu Vox , Sat 1 , Arte , MDR , 3 Sat og RTL2.

 

Ekstra kanalerne indgår i alle 3 pakker. Nu har vi så 10 tyske programmer, så vi håber det dækker behovet.

 

Med venlig hilsen

Nr. Nebel Antenneforening

www.nnfa.dk


27.06.2015:
Ekstra tyske kanaler på fællesantennen

Vi har modtaget følgende information fra Nr. Nebel Antenneforening

Ekstra tyske kanaler på fællesantennen.
 
Så har vi i samarbejde med YouSee fået 5 ekstra Tyske kanaler.

Man skal lave en ny kanalsøgning med netværks ID 200, og der vil man søge de kanaler der er i vores tv pakke og de 5 nye ekstra kanaler.

Kanalerne er VOX, Sat 1, 3Sat, arte og MDR.

Kanalerne vil efter en kanalsøgning ligge samlet i program listen.
 

Vi har ved test af flere fabrikater fået forskellige resultater med placeringen ( Programnummer ), men programmerne er der. 

Netværks id 200 = Tv.
Netværks id 220 = YouSee boks.


Med venlig hilsen
Nr. Nebel Antenneforening

www.nnfa.dk


09.05.2015:
Strandrensning på Gammelgab Strand

Efter vel overstået generalforsamling havde vi strandrensning på Gammelgab Strand om eftermiddagen. 

 

Trods det kolde og blæsende vejr var der alligevel mange der mødte op og ydede god indsats.

 

Vi sluttede af med varme pølser og brød og traditionen tro, lotteri med gaver fra de handlende i Nr. Nebel og omegn. 

 

En stor tak til sponsorene, der er med til, at vi samtidig får en hyggelig dag ud af det. 

Her en liste over sponsorerne til arrangementet i 2015:

  • Admiral Strand Feriehuse
  • Bodega Bjælkestuen
  • Blomstergården, Nr. Nebel
  • Botex, Nr. Nebel
  • Butik Hen-House
  • By Bloch, Nr. Nebel
  • Dayz SeaWest Feriecenter
  • EDC mæglerne, Nr. Nebel
  • Farm Cafe, Houstrup
  • Feriering West, Houstrup
  • Frøjks Blomster, Nr. Nebel
  • Grossisten, Nr. Nebel
  • Guldbageren, Nr. Nebel
  • Havfruens butik, Nymindegab
  • Home, Nr. Nebel
  • Houstrup Camping
  • Huset Pauli, Nr. Nebel
  • Ideén/Minimarked, Nr. Nebel
  • Ja Sko, Nr. Nebel
  • Kit Cut, Nr. Nebel
  • Kjærs Restaurant, Nr. Nebel 
  • Lauridsen Møbler, Nr. Nebel
  • Mad med mere, Nr. Nebel
  • Novasol/Dansommer
  • Nr. Nebel Apotek
  • Nymindegab Museum
  • NYBOLIG, Nr. Nebel
  • Optimera trælast & byggecenter, Nr. Nebel
  • Restaurant Stausø
  • Schultz Feriehuse, Houstrup
  • Sparekassen, Nr. Nebel
  • Sportigan, Nr. Nebel
  • Stenberg, Nr. Nebel
  • Superbrugsen, Nr. Nebel
  • Sydbank, Nr. Nebel

01.05.2015:
Midlertidig afbrydelse af ekstra Tyske kanaler på fællesantennen

Nørre Nebel Antenneforening har sendt os følgende oplysninger som vi her viderebringer:

Midlertidig afbrydelse af ekstra Tyske kanaler på fællesantennen.

På grund af opdatering til 300mb på internettet kan vi desværre ikke længere anvende de to kanaler som anvendes til de ekstra Tyske kanaler.
Derfor kan disse kanaler midlertidig ikke søges på fællesantennen. Vi arbejder på hurtigst muligt at finde en teknisk holdbar løsning så vi igen kan se de ekstra 8 programmer. 

Vi informerer når det er løst.


Med venlig hilsen
Nr. Nebel Antenneforening.


08.04.2015:
Skraldespand fjernet

Skraldespand ved Hedevang-Søndervang postkassehus er fjernet.

 

Der har gennem længere tid været uregelmæssig tømning af skraldespanden.

 

Det skyldes at der ikke har været nogen fast aftale om tømning det pågældende sted.
 

Vi har være i dialog med Varde Forsyning om en tømningsordning.
 

De oplyser at Varde Kommune ikke ønsker at betale for tømning af skraldespanden.

 

Det er ikke et sted, hvor Kommunen ville sætte en skraldespand op i forhold til de kriterier, de normalt opsætter skraldespande efter.

 

Så fremover henvises der til Miljøstationen som ligger længere øst for postkassehuset på Vesterhavsvejen.


16.02.2015:
Nedgravning af fiberrør

SE/Stofa påbegynder nedgravning af fiberrør i Nørrevang, Skovvang og Vestervang området i denne uge.

Vi vil derfor opleve nogen graveaktivitet i ovennævnte områder.

Hvis vind og vejr ellers det vil, skal det være afsluttet om ca. 5 uger.


21.01.2015:
Information fra Nr. Nebel Antenneforening

Grunderforeningen har modtaget følgende information fra Nr. Nebel Antenneforening.


Vi har i antenneforeningen erfaret at Se/Stofa vil etablere bredbånd i Hejbøl området.

Foreningen gør opmærksom på, at antenneforeningen allerede i dag tilbyder stort set det samme som bliver tilbudt fra Stofa.
Hvis du i dag kun modtager tv via fællesantennen er internettet allerede inde i huset, det er kun et spørgsmål om tilmelding ved YouSee via antenneforeningens hjemmeside.
Antenneforeningens hjemmeside: www.nnfa.dk


Desuden tilbyder antenneforeningen ekstra 8 tyske programmer  udover dem der tilbydes i den lille pakke.

Skulle der være medlemmer som er i tvivl om hvad antenneforeningen kan tilbyde, er man altid velkommen til at henvende sig til foreningen. 

På foreningens vegne. 
Leif Jepsen
Skovvang 64


29.11.2014:
Grenaffald – forsøg med afhentning direkte ved sommerhusene

Varde kommune vil sammen med Varde Forsyning lave et forsøg med en henteordning af grenaffald og træ som er egnet til flis, afhentes direkte ved egen grund ved vejkanten.

Forsøget vil blive foretaget i Hejbøl/Houstrup sommerhusområdet og Varde Forsyning vil sende informationsmateriale ud til de involverede grundejere inden vinterferien 2015.

Selve afhentningen af grene vil foregå i ugen efter påsken.
 

Forsøget udføres ved ca. 2-300 huse. og for at få så repræsentativ erfaring med forsøget udvælger Varde Forsyning, hvilke områder de vil køre forsøget i.

Vores forhåndsinformation lyder på at det bliver gratis for dem som tilmelder sig forsøgsordningen.

Bliver ordningen permanent, arbejder Forsyningen med, at det bliver en ordning som man kan tilmelde sig de år man har brug for afhentning.

Pris for afhentning vil blive beregnet ud fra forsøgsordningens resultater – ordningen skal hvile i sig selv.